6 pozitív megerősítés, amelyek segítenek jól lenni

Higgy magadban!

Rengeteg bizonyíték van arra, hogy a pozitív gondolkodás mennyire fontos a jólétünk szempontjából. Legyen szó akár arról, hogy jobban megértjük, hogyan gondolkodunk mi magunk és mások, akár arról, hogy jó fizikai egészségnek örvendünk – minden a gondolkodásunkkal kezdődik.

Kérdésed van? Elakadtál? Itt tudsz írni, és válaszolok!

Mindannyiunk fejében ott vannak azok a beszélgetéssorok, amelyek soha nem hangzanak el hangosan. De sajnos ezek nagy része durva is lehet. Ez a negatív önbeszéd az egyik módja annak, hogy visszatartsuk magunkat attól, hogy elérjük a bennünk rejlő teljes potenciált. Engedünk annak amit az agyunk mond, anélkül, hogy tudatosan tudatában lennénk.

De ez valójában nem az agyunk hibája: csak próbál minket biztonságban tartani a komfortzónánkban. Egyszerűen csak így van bekötve.

Nem kell, hogy ez mindig így legyen.

Véget vethetsz a negatív gondolataidnak, vagy legalábbis módosíthatod a nagy részüket közülük olyan mértékben, hogy nyugodtan kipróbálj új dolgokat, és valóban ÉLJ.

Merjük azt mondani, hogy akár még boldog érzelmeket és izgalmakat is kezdhetsz átélni, és teljes, kiegyensúlyozott életet élhetsz.

Hogy segítsek az elindulásban, összeszedtem hat pozitív gondolatot, amelyek segíthetnek a jólétedben. Próbáld ki őket egyesével, vagy őrülj meg, és csináld mind a hatot egyszerre – csak rajtad áll! Akárhogy is csinálod, meg fogsz lepődni, hogy a pozitív gondolatok mennyire megváltoztathatják az életedet. Ezek a gondolatok a boldog, kiteljesedett élet és a lehető legjobb életvitel alapjait jelentik!

Kezdjük el!

1. “Itt vagyok a legnyugodtabb.”

Találj egy  boldogsághelyet. Ez lehet a gyerekkori otthonod vagy valami egzotikus, távoli hely, ahol még sosem jártál.

A nap folyamán keress az interneten néhány képet vagy videót egy olyan helyről, ahová szívesen ellátogatnál. A legtöbb embernek azonnal a tengerpart jut eszébe. Hallják a hullámok megnyugtató hangját, és érzik a puha, fehér homokot a lábujjaik között.

Mégsem kell feltétlenül a tengerpartnak lennie. Vannak, akik inkább kirándulni mennek, és magas fák és magasra törő hegyek veszik körül őket.

A lényeg, hogy boldogok és nyugodtak legyünk, bárhová is megyünk…

2. “Tudom, hogy bármit elérhetek.”

A pozitív megerősítések apró önemlékeztetőként működnek, hogy abba kell hagynod a negatív önbeszédet, és rájöjj, milyen csodálatos vagy.

Nem számít, mennyit teszünk otthon vagy a munkahelyen, néha úgy érezzük, hogy nem teszünk eleget. Ez abból fakad, hogy nem vagyunk teljesen tisztában az önértékelésünkkel.

Pedig meg kell teremtened azt a belső meggyőződést, hogy érdemes vagy jó dolgokra, hogy gyönyörű vagy, és hogy erős vagy. Tartsd észben, hogy erre senki más nem tud rádöbbenteni, csak te magad, ez így még fontosabbá teszi a pozitív megerősítéseket.

Vannak, akik úgy döntenek, hogy néhány színes öntapadós cetlire írják le őket, és a hűtőszekrényre vagy a fürdőszobatükörre ragasztják. Mások inkább hangosan mondják őket, hogy hallják a szavak visszhangját a fülükben.

Kezdd el kipróbálni mindkét technikát, és nézd meg, melyik válik be Nálad jobban. Íme egy maroknyi pozitív megerősítés, hogy segítsen inspirálódni:

  • Erős, magabiztos és szorgalmas vagyok.
  • Büszke vagyok mindenre, amit elértem.
  • Minden nap egyre jobb és jobb leszek.
  • Minden nap motiváltan és izgatottan ébredek.
  • Minden, ami a sikerhez szükséges, bennem van.

3. “Élveztem a mai napot.”

Egy hosszú nap végén a legutolsó dolog, amit tenni akarsz, hogy feleleveníted mindazt, ami történt. Pedig a tanulmányok azt mutatják, hogy ha a nap kedvenc részleteire koncentrálsz, akkor az agyad kevésbé a negatívumokra és inkább a pozitívumokra lesz fogékony.

Ezáltal megváltozik az agyad információmegőrző és emlékezetformáló képessége.

Büszke leszel rá, hogy segítettél annak az idős hölgynek a bevásárlásban. Vagy talán arra, hogy időben hazaértél, hogy elolvass egy esti mesét a gyerekeiddel.

Ezeknek az értékes pillanatoknak a felidézése határozottan növeli a jó közérzetet és csökkenti a szorongást. Semmi sem nyugtatja meg jobban az elmét, mint a pozitív gondolkodás ápolása.

4. “Már alig várom a holnapot”.

Találj ki valami lelkesítőt az előtted álló napra. Bármi is lesz a következő nap, biztosan van egy apróság, aminek örömmel fogsz nekilátni.

Koncentrálj arra a dologra, amit már nagyon vársz, és száműzz minden más aggodalmat és negatív gondolatot. A holnap úgyis eljön. Tehát akár azt is megteheted, ami boldoggá tesz.

Ha pedig nem megy, akkor a banális, hétköznapi, unalmas napi teendőkből csinálj valami szórakoztatót, amit már alig vársz.

Holnap unalmas, hétköznapi bevásárlást kell végezned? Miért ne változtathatnád a napod izgalmas részévé?

Próbálj meg mosolygós arcokat és napsugarakat firkálni a bevásárló listádra, hogy felvidítson. A bolt felé menet énekelheted a kedvenc zenéidet is, hogy egy kis karaoke szórakoztasson.

Megvan a hatalmad, hogy a hétköznapokból valami figyelemre méltót varázsolj! Csak annyit kell tenned, hogy elhatározod magad erre.

5. “Hálás vagyok.”

Kutatások szerint a hálanapló vezetése csökkentheti a szorongást, a stresszt és a depressziót. Emellett egészségesebb, kiegyensúlyozottabb életszemléletet biztosít.

Először is, szerezz be egy jegyzetfüzetet a kedvenc színedben. A borítót akár tetszés szerint is megtervezheted.

Ezután tedd szokásoddá, hogy feljegyzed az aznapi gondolataidat és érzéseidet, különösen azt, amiért a leghálásabb vagy. Ezt megteheted reggel vagy elalvás előtt. A lényeg, hogy emlékeztesd magad arra, hogy minden egyes nap írj a naplódba.

Érdemes megemlíteni, hogy lesznek olyan napok, amikor nem érzed úgy, hogy nincs semmi értelmes az életedben. Lehet, hogy például munkahelyi problémával vagy valami személyes üggyel küzdesz. Mégis, ezek azok a napok, amikor rá kell kényszerítened magad, hogy tollat ragadj, és megtaláld magadban azt, hogy leírj bármit, aminek örülsz az életedben.

6. “Elfogadom a hiányosságaimat.”

Azonosítsd a hiányosságaidat és gyengeségeidet. Fogadd el a tényt, hogy nem vagy tökéletes, és senki sem várhatja el tőled, hogy az legyél.

Általában olyan magas követelményeket állítunk magunk elé, amelyeket lehetetlen elérni. Ilyenkor nyűgösek és szorongóak leszünk, mert azt hisszük, mindenkit cserbenhagyunk.

Az igazság az, hogy bárki, aki igazán szeret és törődik veled, már ismeri az erősségeidet és a gyengeségeidet. Ezt nem lehet eltitkolni azok elől, akik közel állnak hozzád.

Szóval, ne próbálj meg mindent aprólékosan megcsinálni. Itt az ideje, hogy véget vessen az bolondságnak, és elkezdd élvezni az életet, tökéletlenségekkel együtt!

Egy utolsó megjegyzés

Mielőtt rózsaszínű szemüveget húznál fel, és elkezdenéd azt hinni, hogy a világod mindig tele lesz csúcspillanatokkal, rá kell jönnöd, hogy az élet hullámvölgyek és hullámvölgyek sorozata.

Ez a valóság. Az, hogy pozitív gondolataid vannak, nem jelenti azt, hogy mindig boldog vagy. A pozitív gondolkodás realistábbá tesz: ennek eredményeképpen jobban, kevesebb stresszel és higgadtabban kezeled a nehéz helyzeteket.

És bármikor, amikor megbántanak vagy csalódsz, szánj időt egy rövid szomorkodásra is. Aztán szedd össze magad, és erősebb, bölcsebb, magabiztosabb emberként lépj tovább!

Kérdésed van? Elakadtál? Itt tudsz írni, és válaszolok!

Az Első

Szia! Attila vagyok, az Első. A Gazdagsag.hu megálmodója és alapítója. A weboldal több weboldal egyesítésével jött létre és fejlődik önállóan tovább. A tanácsom: ne csak olvass, hanem hasznosíts és küzdj meg a céljaidért. Megéri!

Vélemény, hozzászólás?

Legújabb innen - Szellemi és Lelki Gazdagság