Mindful running: így lehet tudatos futással erősíteni az éberséged és fokozni a jóléted!

A mindful running, avagy a tudatos futás Magyarországon még új sportágnak számít, így a mindfulness és a futás ötvözete gyakran szorul némi magyarázatra.

Kérdésed van? Elakadtál? Írj, és segítek!

A mindfulness fogalma már sokaknak ismert, egyre többen alkalmazzák a tudatos jelenlét technikáját. Lényege, hogy a nap minden pillanatában tudatosan legyél jelen minden cselekedetedben: étkezésnél, sétálásnál vagy akár vezetés közben.

A mindful running a futás közbeni tudatos jelenlétre utal.

Eszedbe jutott már neked is, hogy kipróbálnád a futást, de valahogy mindig elvetetted az ötletet?

Miközben sokan úgy vélik, hogy a gyaloglás célja a belső béke elérése, a futást rengetegen egyfajta eszköznek tekintik. Például:

  • Tenni akarok valamit az egészségemért.
  • Az idén fel akarom venni a kedvenc bikinimet.
  • Kitartó akarok lenni.

Az életünknek azonban nem kell mindig a célokról és a teljesítményről szólnia.

Ellenkezőleg: a teljesítményre való túlzott összpontosítás és a túl sok edzés még fizikai és pszichológiai szinten is csökkenti a pozitív egészségi hatásokat, vagy éppen az ellenkezőjére fordítja azt.

A futás csodálatosan pihentető sport lehet, ha nem egy újabb bosszantó tétel a tennivalók listáján, amely nyomás alá helyez bennünket.

mindful-running-igy-lehet-tudatos-futassal-erositeni-az-eberseged-es-fokozni-a-jolleted

Tippek a tudatos futás elsajátításához

1.Fuss figyelmesen

Az éberség a relaxáció és a jó közérzet kulcsa. Ha figyelmes vagy, a jelenben ragadsz, és az utadat tekinted célnak.

Nem kell aggódnod amiatt, hogy milyen jól teljesítesz, vagy milyen eredményeket érsz el futás közben.

Ehelyett tedd fel magadnak a kérdést: „Mit ad nekem a mozgás? Hogyan változik közben a testi és lelki egészségem?”

2. Éld meg önmagad!

A futás tiszta öngondoskodás. A stresszes hétköznapokban előfordulhat, hogy megfeledkezel arról, miként hallgass önmagadra és testedre.

Emiatt előfordulhat, hogy észre sem veszed: a test és a lélek mennyire örülne a mozgásnak még munka után is, amikor valójában fáradt vagy.

Szerencsére a testi fáradtság nem akadálya a tudatos futásnak, hiszen a sebesség és a távolság itt alárendelt szerepet játszik.

Az a lényeg, hogy nyugodt tempóban kezdj el futni, és figyeld, mi történik benned.

mindful-running-igy-lehet-tudatos-futassal-erositeni-az-eberseged-es-fokozni-a-jolleted

3. Figyelj oda lélegzetedre, mozdulataidra és tudatosan érzékeld a természetet

Minden lépés, amit tudatosan és lassan teszel meg, megnyugtatja gondolataidat. A végén ezért kipihentnek érzed magad, nem pedig fáradtnak.

Fókuszálj arra, hogyan érzed a nap sugarait a bőrödön, miként hallod a madárcsicsergést és hogyan teremtődik meg a testi-, lelki- és szellemi egyensúly.

4. Ha kezdő vagy, játékosan közelíts a futáshoz.

Akárcsak a gyerekek, akik hol gyorsan, hol lassan futnak, majd nagyon lassan sétálnak – minden előzetes terv nélkül, csak az ösztöneiket követve.

Felnőttként ezt utánozhatod, ezáltal automatikusan növelve edzettségedet. Kezdőként szükségtelen bármilyen edzési tervet követned, ráér ez majd később is. Csak élvezd a futást, semmi más nem számít.

Ha sikerül szokássá alakítanod a tudatos futást, az eredmények sem maradnak el: jobb ellazulási képesség, jobb koncentrálóképesség, kiegyensúlyozottabb anyagcsere-folyamatok, pihentetőbb alvás és még sok más.

Végszóként csak annyi, hogy a tudatos futással nemcsak az üzleti életben oly gyakori stresszkezelés egyik legkiválóbb technikáját sajátítottad el, az életminőséged javulását is elérheted vele.

Forrás

Kérdésed van? Elakadtál? Ír, és segítek!

Az Első

Szia! Attila vagyok, az Első. A Gazdagsag.hu megálmodója és alapítója. A weboldal több weboldal egyesítésével jött létre és fejlődik önállóan tovább. A tanácsom: ne csak olvass, hanem hasznosíts és küzdj meg a céljaidért. Megéri!

Vélemény, hozzászólás?

Legújabb innen - Szellemi és Lelki Gazdagság