Reláxációs terápia: a Test, az Elme és a Lélek feltöltődéséért!

Reláxációs terápia - erre jó!
Vizualizálni a legegyszerűbb :)

A relaxációs terápia meghatározása:

A relaxációs terápia a terápiák egy olyan típusa, amely segít csökkenteni az izomfeszültséget és a stresszt, csökkenti a vérnyomást és mérsékeli a fájdalmat. Ez magában foglalhatja az izmok megfeszítését és ellazítását az egész testben. Alkalmazható vizualizációval (irányított képalkotás, az elme pozitív képekre való összpontosítása) és meditációval (a gondolatok összpontosítása).

A Global Wellness Institute szerint:

Kérdésed van? Elakadtál? Itt tudsz írni, és válaszolok!

a relaxációs terápia tág kifejezés, amelyet a stressz csökkentését, a feszültség megszüntetését az egész testben és a békés lelkiállapotot elősegítő számos technika leírására használnak. A különböző módszerek közé tartozik a progresszív relaxáció; a vezetett relaxáció; a légzőgyakorlatok és -technikák; az irányított képalkotás és a vizualizációs technikák; a biofeedback, a vízterápia, a színterápia. Számos technika alkalmazza az ismétlést szavak, hangok, mondatok, imák, és összehangolt izommozgások segítségével.

A relaxációs terápia előnyei

Az élet tele van felelősségekkel, feladatokkal és stresszel: oly sok minden történik, hogy nehéz a relaxációt prioritássá tenni, pedig az ilyen pihenési formák kihagyása nagy hiba.

A relaxáció lehetővé teszi a test, az elme és a lélek feltöltődését.

A relaxációnak számos egészségügyi előnye is van.

A Mayo Clinic által felvázoltak szerint a relaxációs terápia előnyei az alábbiakban szerepelnek:

  • Lassuló szívritmus
  • A vérnyomás csökkentése
  • Lassítja a légzésszámot
  • Az emésztés javítása
  • A normál vércukorszint fenntartása
  • A stresszhormonok aktivitásának csökkentése
  • A főbb izmok vérellátásának fokozása
  • Az izomfeszültség és a krónikus fájdalom csökkentése
  • A koncentráció és a hangulat javítása
  • Az alvás minőségének javítása
  • A fáradtság csökkentése
  • A düh és a frusztráció csökkentése
  • A problémák kezeléséhez szükséges önbizalom növelése

A legnagyobb előnyök elérése érdekében használd a relaxációs technikákat más pozitív módszerekkel együtt, mint például a pozitív gondolkodás, humor, problémamegoldás, időbeosztás, testmozgás, elegendő alvás, valamint a támogató családtagok és barátok felkeresése.

Relaxációs technikák

Számos relaxációs technika létezik. Pszichoterapeuták, orvosok és egészségügyi szakorvosok is tudnak különböző relaxációs technikákat ajánlani. Sok relaxációs technikát önmagad is képes vagy elvégezni.

Összességében a relaxációs technikák fő célja, hogy növeljék a tested tudatosságát, és lehetővé tegyék, hogy a tested nyugodt és laza legyen.

Függetlenül attól, hogy milyen típusú relaxációs technikát használsz, vedd figyelembe, hogy ezek nem jelentenek egyik napról a másikra történő megoldást. Ahhoz, hogy a relaxációs technikák sikeresek legyenek, következetes időt kell tölteni a gyakorlásukkal.

A relaxációs technikák típusai:

Vizualizáció

Ez a fajta relaxációs technika pozitív képeket és helyzeteket használ, hogy így hozzon a nyugalmat és a békét bármilyen helyzetbe. Amikor ezt a technikát gyakoroljuk, a lehető legtöbb érzékszervet próbáljuk meg bevonni. Próbáld meg használni a szaglásodat, a látásodat, a tapintásodat és az ízlelésedet is..

Progresszív izomrelaxáció (PMR)

Ez a fajta relaxációs technika az egyes izomcsoportok lassú, egyenkénti megfeszítésére és ellazítására összpontosít.

Kezd a homlokodtól, és fokozatosan haladj lefelé a lábujjaidig. Ez a technika lehetővé teszi, hogy jobban tudatában legyünk a fizikai feszültségeinknek.

Autogén relaxáció

Ez a fajta relaxációs technika egyaránt magában foglalja a testtudatosságot és a vizuális képeket. Ellazítja az izmaidat, miközben pozitív szuggesztiókat ismételgetsz, vagy vizuálisan elképzelsz megnyugtató helyzeteket.

Például elképzelhetsz egy csendes reggeli üldögélést a tengerparton. Ezután a figyelmedet a lassú és szabályozott légzésre összpontosítod. Ezután egyszerre csak egy karodat, majd csak egy lábadat lazítod el.

A Mayo Clinic azt is ajánlja, hogy próbáld ki az alábbi relaxációs technikákat is:

  • Mély légzés
  • Masszázs
  • Meditáció
  • Tai chi
  • jóga
  • Biofeedback
  • Zene- és művészetterápia
  • Aromaterápia
  • Hidroterápia

A relaxációs terápia nagyon fontos lenne az emberek általános jólétéhez az stresszes hétköznapokban.

A test ellazításával és megnyugtatásával lehetővé teszi, hogy az ember a lehető legjobban működjön.

Bár nem jelent gyógyulást egyik napról a másikra, de miért is ne próbálnád ki?

Kérdésed van? Elakadtál? Itt tudsz írni, és válaszolok!

Az Első

Szia! Attila vagyok, az Első. A Gazdagsag.hu megálmodója és alapítója. A weboldal több weboldal egyesítésével jött létre és fejlődik önállóan tovább. A tanácsom: ne csak olvass, hanem hasznosíts és küzdj meg a céljaidért. Megéri!

Vélemény, hozzászólás?

Legújabb innen - Szellemi és Lelki Gazdagság